Ara us explicaré una mica la meva
experiència amb les TIC:
A primària no utilitzàvem les noves
tecnologies, encara no tenien gaire importància dins del mon educatiu, tot i
que hi havia alguns ordinadors a secretaria, direcció, etc. Les classes, al ser
un poble molt petit el que fèiem eren coses més experimentals o teòriques.
Quan vaig arribar a l'ESO van
incorporar les pantalles electròniques, al principi ens costava escriure, però
amb la pràctica t'acostumaves, tot i així la majoria de professors i alumnes
preferíem les pissarres de guix. A part l'institut ja tenia aules d'informàtica
i ordinadors a direcció, secretaria, consergeria i a l'aula de professorat. Més
endavant van incorporar unes PDAs amb les que passaven llista però molts
professors no entenien el funcionament i ho feien de la forma tradicional, tot
i que era molt més senzill i ràpid amb la PDA. Els de ciències també tenien
material amb el que miraven les estrelles els nois de batxillerat científic.
Quan jo ja estava a batxillerat van
incorporar els Netbooks a les aules dels de primer i segon d'ESO, entre aquests
alumnes estava ma germana, per això puc parlar d'aquesta experiència nefasta
amb els ordinadors. Els nens estaven a classe connectats a les reds socials,
no prenien atenció, els mestres van fer un curset a l'estiu però tot i
així no hi estaven còmodes. Tampoc van saber restringir les pàgines que
distreien als alumnes (Facebook, Twitter...), o no ho volien fer-ho per
poder-se connectar ells a les hores lliures. Tampoc és bo que els nens estiguin
8 hores de classe amb l'ordinador i després a la tarda més hores per fer els
exercissis a casa, perquè s'ha de descansar la vista i d'aquesta manera hi ha una
gran probabilitat de perdre agudesa visual. Els nens fan més faltes, ja que el
corrector els hi marca i a l'hora dels exàmens no estan tant acostumats a
controlar les faltes que fan. Per tant considero que aquesta experiència no va
ser gens bona i ells mateixos van arribar a aquesta conclusió, ja que han
decidit que ja no utilitzaran els portàtils però que els que han començat a
primer i segon amb els ordinadors han de continuar fins a quart.
Crec que la incorporació de les noves tecnologies a l'aula és una
bona idea però que s'hauria de controlar, sobretot a l'ESO, l'accés al internet.
Crec que no s'haurien de fer totes les assignatures amb les TIC ja que tampoc
és bo estar les 24 hores davant una pantalla. Crec que els professors s'haurien
de formar més i trobar maneres divertides i interessants d'incorporar les TIC a
les aules d'una manera més correcta i innovadora.
No hay comentarios:
Publicar un comentario