martes, 31 de enero de 2012

EXPERÈNCIA

Ara us explicaré una mica la meva experiència amb les TIC:


logo [].jpgA primària no utilitzàvem les noves tecnologies, encara no tenien gaire importància dins del mon educatiu, tot i que hi havia alguns ordinadors a secretaria, direcció, etc. Les classes, al ser un poble molt petit el que fèiem eren coses més experimentals o teòriques.






Quan vaig arribar a l'ESO van incorporar les pantalles electròniques, al principi ens costava escriure, però amb la pràctica t'acostumaves, tot i així la majoria de professors i alumnes preferíem les pissarres de guix. A part l'institut ja tenia aules d'informàtica i ordinadors a direcció, secretaria, consergeria i a l'aula de professorat. Més endavant van incorporar unes PDAs amb les que passaven llista però molts professors no entenien el funcionament i ho feien de la forma tradicional, tot i que era molt més senzill i ràpid amb la PDA. Els de ciències també tenien material amb el que miraven les estrelles els nois de batxillerat científic.


Quan jo ja estava a batxillerat van incorporar els Netbooks a les aules dels de primer i segon d'ESO, entre aquests alumnes estava ma germana, per això puc parlar d'aquesta experiència nefasta amb els ordinadors. Els nens estaven a classe connectats a les reds socials, no prenien atenció, els mestres van fer un curset a l'estiu però tot i així no hi estaven còmodes. Tampoc van saber restringir les pàgines que distreien als alumnes (Facebook, Twitter...), o no ho volien fer-ho per poder-se connectar ells a les hores lliures. Tampoc és bo que els nens estiguin 8 hores de classe amb l'ordinador i després a la tarda més hores per fer els exercissis a casa, perquè s'ha de descansar la vista i d'aquesta manera hi ha una gran probabilitat de perdre agudesa visual. Els nens fan més faltes, ja que el corrector els hi marca i a l'hora dels exàmens no estan tant acostumats a controlar les faltes que fan. Per tant considero que aquesta experiència no va ser gens bona i ells mateixos van arribar a aquesta conclusió, ja que han decidit que ja no utilitzaran els portàtils però que els que han començat a primer i segon amb els ordinadors han de continuar fins a quart.
  
Crec que la incorporació de les noves tecnologies a l'aula és una bona idea però que s'hauria de controlar, sobretot a l'ESO, l'accés al internet. Crec que no s'haurien de fer totes les assignatures amb les TIC ja que tampoc és bo estar les 24 hores davant una pantalla. Crec que els professors s'haurien de formar més i trobar maneres divertides i interessants d'incorporar les TIC a les aules d'una manera més correcta i innovadora.


No hay comentarios:

Publicar un comentario