jueves, 1 de diciembre de 2011

LES NOVES TECNOLOGIES A LES ESCOLES


Des de fa uns anys s’han començat a crear les anomenades “noves tecnologies” aquestes han anat canviant la societat facilitant-nos molts aspectes de la nostra vida.

El sistema educatiu ha canviat també amb la societat, però a un altre ritme. S’ha vist obligat a incorporar les noves tecnologies, actualment la major part de les escoles han incorporat aquestes tecnologies a les aules. Als docents però encara els costa entendre el funcionament i no saben com utilitzar-ho per tal de que sigui més beneficiari per als alumnes. Tanmateix, els futurs docents que estudien a les universitats estan sent molt informats sobre les noves tecnologies i la seva aplicació a les aules; i els actuals docents estan fent cursets per poder adaptar-se i aplicar-ho a les seves aules.

Aquesta entrada de les TIC a les aules ha aportat coses positives però també n’ha aportat de negatives. Els aspectes negatius que ha aportat és que els centres haurien de restringir les pàgines web a les que els alumnes tenen accés però els docents encara no coneixen del tot el funcionament i no ho fan, i per això hi ha una gran part d’alumnes que es passen les hores de classe xatejant, mirant al Facebook, Twitter, etc. Els alumnes també tenen accés a pàgines pornogràfiques, violència, racisme, masclisme perjudicials per a ells. El fet que tinguin total accés al internet fa que a l’hora de buscar informació o de fer un treball o copiïn totalment d’alguna wiki, com podria ser la Wikipèdia o d’alguna pàgina d’internet, com blogs, i ho copiï directament plagiant als usuaris que ho han escrit. Els alumnes d’aquesta manera deixen de fer l’esforç que es fa al realitzar un treball i d’aquesta manera no aprèn i baixen els seus resultats.
Per altra banda, com he dit anteriorment també hi ha aspectes positius, al treballar amb noves tecnologies fa que tinguin ganes de experimentar i estiguin motivats, ja que és una generació que ha crescut amb les tecnologies i sovint saben més d’elles que els propis docents. Treballar amb les tecnologies millora el treball en equip, la col·laboració amb els companys i a saber sintetitzar millor la informació. El fet de conèixer més coses sobre el funcionament d’aquestes tecnologies tan habituals en el nostre dia a dia fa que millorin les seves capacitats de creativitat, creació, iniciativa, interès i desenvolupament cognitiu.

Per tant podríem dir que si es saben utilitzar bé les noves tecnologies es poden millorar molts aspectes de l’educació actual. També s’ha de tenir en compte però que les noves tecnologies aniran avançant i que serà feina dels docents adaptar-se a elles i saber com utilitzar-les per a un bon fi: la millor educació per als seus alumnes.


2 comentarios:

  1. Alba, estic completament d' acord amb el que dius de que les noves tecnologies s' estan utilitzant amb accés. Per exemple, el tema dels ordinadors, realment ha sigut una mala idea. Està molt bé que es vulgui reciclar paper i tinta, però els nens fan un us eccessiu de l' ordenador, i moltes vegades no l' utilitzen per a millorar l' aprenentatge sinó per altres finalitats. Només fa falta anar a una classe de quart d' ESO i sentar-se a l' última fila i observar. Parlo per experiència. Això sí, hi ha altres elements electrònics que sí que crec que poden ser útils, com per exemple l' ús ocasional de la pissarra electrònica.

    ResponderEliminar
  2. Estic a favor del que dieu totes dues. No hem de tenir por a experimentar amb les noves tecnologies, ja que aquestes poden suposar una gran eina per reforçar el procés educatiu. Ja és hora de millorar les aules i d’aquesta manera estem iniciant un canvi que encara li falta molt, però que ens donarà bons resultats.

    ResponderEliminar